אם קיבלת דוח, יש סיכוי שתוכל להמיר אותו לאזהרה, וכך לבטל את הקנס ואת הנקודות!

התנאים לעשות זאת הם:
1. ותק רשיון של 10 שנות נהיגה.
2. העדר הרשעות בחמש שנים האחרונות.
3. לא כולל עבירות חמורות (לא כאלה של 10 נקודות\דורשות משפט כמו אור אדום או טלפון סלולרי).

הבהרות:

1. כשמבקשים להמיר דוח בעצם מודים בעבירה עצמה. (לכן אם תרצו משפט אח"כ יהיה בעייתי להגן חפותכם כי בעצם הודתם בעבירה)
2. האזהרה הנה כמו קבלת דוח בנוגע לתנאים להמרה, ז"א לא תוכלו לבקש להמיר דוח לאזהרה במשך 5 השנים הבאות.

דוגמא למכתב בקשה כזה – חשוב לשמור על ניסוח.

בהצלחה!
וסעו בזהירות!

אני מביא כאן את הסיפור האישי והמרגש עד דמעות שלי לגבי המרה לאזהרה.
בשנת 2010, בחודש אפריל, שונו הנהלים הנ"ל.
לפני כן הנהלים היו ותק של 5 שנים, והעדר הרשעות- שנתיים בלבד.
בחודש יוני 2010,  קיבלתי את הדוח הנכסף (נסעתי 106 קמש על דרך נמיר, בה המהירות המותרת 80 קמש). ושלחתי מכתב נרגש בבקשה להמיר לאזהרה. רשמתי שאני עומד בקריטריונים (הישנים) .
חזרו אלי אחרי חודשיים ואמרו שבזמן העבירה (חודש מאי 2010) לא עמדתי בנהלים החדשים כי היו לי פחות מ10 שנות נהיגה.
אז בדקתי. וגיליתי שהם צודקים. היו לי רק 9 שנים ו 341 ימים.
אז החלטתי לנסות שוב, וכתבתי להם את החמשיר הבא, (וכבר הגיע חודש ספטמבר):

תובע יקר, שנה טובה!
אבקש ממך טובה קטנה,
לפני בערך חצי שנה,
ביצעתי עברה ממש פעוטה,
נסעתי על נמיר טיפה מהר
ובמקרה צילם אותי שוטר,
לא שמתי לב שהמהירות ירדה
מכביש 2, מהדרך המהירה
כתבתי לך מכתב אחד,
ולא השתכנעת, תובע נכבד
מכיוון שבדיוק השתנו הנהלים
ובמקום חמש הפכו לעשר שנים,
לי חסרים רק 24 ימים,
שכמובן עברו לפני כמה חודשים!
אבקש בכל זאת שתנסה למחול
ואם אתה לא רוצה או לא יכול,
אבקש את תמונת המכונית לראות
כדי שאזכור מה לא לעשות,
הנה באים ימי הסליחה,
אלוהים סולח, סלח גם אתה!
תודה רבה ושנה טובה
בברכת נהיגה זהירה ובטוחה

מוזמנים לנחש אם החמשיר שלי התקבל.

מה שכן, אני מחכה בקוצר רוח לחודש הבא, מאי 2015 , שכן אז שוב אעמוד בתנאים הנכספים להמרת דוח באזהרה.

 

